Félidőben (is) beszéljünk a vízről!

Valljuk be, annyiszor hallottuk, hogy már el sem éri az ingerküszöbünket, hogy milyen fontos szerepet tölt be az életünkben, a testünkben a víz. Ez nem a szokásos "gyere haza időben", "ne egyél piszkos kézzel" szülői intelem. Ez tényleg fontos. Miattad. A test képes raktározni a vizet, de ezek a tartalékok is ki tudnak merülni, ahogy te is emiatt. 

Sokan abban a tévhitben élnek, hogy a folyadék, az folyadék. Alapjáraton igazuk van, de a testünknek szüksége van a tiszta vízre. Nem cukros üdítőitalokra, nem szénsavas folyadékokra, hanem vízre. Tudjuk, néha ciki, ha valaki vizet iszik, de ahogy láttad az egyik legnagyobb futballistától, Ronaldótól, a magyar meccs előtti sajtótájékoztatón, nem ciki azt mondani, hogy "én vizet iszom!"

KOFFEIN

A koffein jó megoldásnak tűnhet, ha valami váratlan, vagy halaszthatatlan ügyet kell azonnal elrendezni. A sport nem lehet ilyen! Egyébként is a legjobb, ha szellemileg és fizikailag kipihent állapotban kezdjük a mozgást. Sokkal eredményesebbek leszünk és az izmok is gyorsabban regenerálódnak.
A kávé és az energiaital nagyon sokat ronthat az alvás minőségén, ami hosszútávon az idegrendszer károsításával járhat, ami végül az életünk minden területére kihat.

Egy koffein hatása alatt álló pók például nem tudta megszőni hálóját a NASA kutatása szerint, de a drogokkal is érdekes ez a helyzet.

SZÉNSAV

A szénsav az egyik olyan "összetevő", amire egyáltalán nincs szüksége a szervezetnek amellett, hogy nem a legkárosabb. Puffadást okozhat, ami sportolás közben okozhat kellemetlenségeket. Ezen kívül a fogakra sincs jó hatással, illetve a - csak részben bizonyított - városi legenda szerint kalciumot von ki a csontokból.

CUKOR

A cukros üdítők csábítóak lehetnek, különösen ha az évek során hozzászoktattuk magunkat.
Már mindenki tudja, hogy a túlzott cukorbevitel mennyi káros következménnyel jár, azonban edzés közben, (előtt és után) tényleg felejtsük el. Vizet von el a testből és gyomorproblémákat okozhat.

KISZÁRADÁS

A dehidratáció nagyon veszélyes és szorosan kapcsolódik a napi rutinunk minőségéhez. Iktassuk be az óránkénti vízivást és ha lehet, legyen meg a napi három liter!
A sport és a komolyabb fizikai munka az izzadás következtében hamar előidézheti a kiszáradást, ha nem figyelünk a hidratálásra.

LEHETŐSÉGEK

A legjobb tehát ha tiszta, szénsavmentes vizet iszunk. Ha nagyon nem bírjuk íz nélkül, a hűtött, természetes zöld tea, vagy friss gyümölcslé lehet a megoldás (persze édesítés nélkül).

A sportolás az egyik legjobb, amit az egészségünkért tehetünk, azonban mindig figyeljünk arra, hogy ne merítsük ki forrásainkat!