Futók erőedzéséről

Gondolnád, hogy egy futónak az erősítő edzés éppolyan lényeges, mint a résztávos edzés? Cikkünkben röviden bemutatjuk, hogy miért is fontos az erő és a stabilitás is, legyen szó akár hobbi, akár profi atlétáról.

Tudnod kell, hogy mind az állóképesség, erő-állóképesség és összességében az általános izomerő egyaránt fontos egy futó számára. Egyes izmok a stabilizálásért felelnek, egyesek pedig a mozgatásért felelősek.

Ha a stabilizáló izmok nem tartják megfelelően a testet, akkor a mozgató izmok sem tudják rendesen végezni a munkájukat. Fontos, hogy ezek képesek legyenek szinergiában együttműködni.

Gondolj csak bele, mi van, ha egy lábon állva lebillen a medencéd. Ez azt jelenti, hogy álló helyzetben sem vagy képes stabilizálni azt. Akkor hogyan lennél képes futás közben, akár hosszabb időn át jó helyen tartani a medencédet?

Igazából a szervezet nagyon okos, és ilyenkor kompenzálni próbál, azonban huzamosabb idő után az izomegyensúly felborul, izületi kopás, sérülés is kialakulhat. Hidd el, hogy megéri időt és energiát áldozni a megelőzésre.

Ehhez pedig célzottan kell foglalkozni első sorban a stabilitással, majd azt követően az erőfejlesztéssel. objektum

Vannak olyan egyszerű, bárhol elvégezhető gyakorlatok, amelyeket, ha rendszeresen végzel, akkor segíteni fogják a futóedzéseidet, hiszen a tested hatékonyabban fog működni. Ezen gyakorlatok azoknak az izmoknak az erősítését szolgálja, amelyek a helyes testtartásért, az egyensúlyért felelősek.

Előtte fontos néhány tesztet is elvégezni, hogy tisztában legyél a kiindulóponttal. Időnként érdemes újra mérni, hogy lásd, a korrekciós gyakorlatok valóban működnek-e.

Mindezekről cikksorozatunk további részeiben lesz szó.