TRX gyakorlatok talajon

Folytatjuk a felfüggesztéses tréning edzésterveit. Ebben a cikkben 4 olyan TRX gyakorlatot mutatunk be, melyeket a talajon kell végrehajtani, és amelyekkel a teljes hátsó izomláncodat tudod megmozgatni. Alapos bemelegítés után végezz mindegyikből 3-5 kört, gyakorlatonként 10-es ismétlésszámmal!

Váltott lábbehúzás hanyattfekvésben

  • Beállítás: Az edzőhevedert vádliközépig állítsd be.
  • Kiindulóhelyzet: Feküdj hanyatt a talajon. Mindkét sarkad tedd bele a kengyelbe, helyezkedj el hanyattfekvésben, lábaid legyenek nyújtva. Fej és karok a talajon.
  • Végrehajtás: Emeld el a csípődet a talajról úgy, hogy a vállad, a törzsed és a lábaid egy egyenest alkossanak. Ebben a pozícióban közelítsd az egyik sarkad a feneked felé, majd nyújtsd vissza teljesen. Ismételd a gyakorlatot a másik lábaddal is.
Forrás: Steinmetz-Bobcsek Emese

Páros lábbehúzás hanyattfekvésben

  • Beállítás: Az edzőhevedert vádliközépig állítsd be.
  • Kiindulóhelyzet: Feküdj hanyatt a talajon. Mindkét sarkad tedd bele a kengyelbe, helyezkedj el hanyattfekvésben, lábaid legyenek nyújtva. Fej és karok a talajon.
  • Végrehajtás: Emeld el a csípődet a talajról úgy, hogy a vállad, a törzsed és a lábaid egy egyenest alkossanak. Ebben a pozícióban közelítsd mindkét sarkad egyszerre a feneked felé, majd nyújtsd vissza teljesen. Ismételd folyamatosan a gyakorlatot.
Forrás: Steinmetz-Bobcsek Emese

Inga hanyattfekvésben

  • Beállítás: Az edzőhevedert vádliközépig állítsd be.
  • Kiindulóhelyzet: Feküdj hanyatt a talajon. Mindkét sarkad tedd bele a kengyelbe, helyezkedj el hanyattfekvésben, lábaid legyenek nyújtva. Fej és karok a talajon.
  • Végrehajtás: Emeld el a csípődet a talajról úgy, hogy a vállad, a törzsed és a lábaid egy egyenest alkossanak. Ebben a pozícióban kezdj el jobbra-balra inga mozgást végezni csípőtől lefelé. Ismételd folyamatosan a gyakorlatot.
Forrás: Steinmetz-Bobcsek Emese

Terpesz-zár hanyattfekvésben

  • Beállítás: Az edzőhevedert vádliközépig állítsd be.
  • Kiindulóhelyzet: Feküdj hanyatt a talajon. Mindkét sarkad tedd bele a kengyelbe, helyezkedj el hanyattfekvésben, lábaid legyenek nyújtva. Fej és karok a talajon.
  • Végrehajtás: Emeld el a csípődet a talajról úgy, hogy a vállad, a törzsed és a lábaid egy egyenest alkossanak. Ebben a pozícióban végezz folyamatos combtávolítást- és közelítést.
Forrás: Steinmetz-Bobcsek Emese

Ne feledd, minden gyakorlatot csak addig végezz, amíg a technika helyes és nem jelentkezik fájdalomérzet!