A Kettlebell története

Hallottál már a Kettlebellről vagy más néven girjáról? Ha még nem, akkor olvasd el mai cikkünket erről a fogantyúval ellátott ágyúgolyóról.

Tudtad, hogy az orosz girja súlyát hagyományosan pudban mérik? Egy pud - régi orosz mértékegység - 16 kilogrammnak felel meg. A ma használatos eszközök a hagyományos 1 pudos súly többszörösei vagy töredékei lehetnek.

A legelterjedtebbek a 8 kg, 12 kg, 16 kg, 20 kg, 24 kg, 28 kg, 32 kg és 40 kg-os gömbsúlyzók.

Egy átlagos nőnek 8 kg-mal, egy edzettebb, erősebb nőnek 12 kg-os súlyzóval érdemes az edzéseket elkezdenie.

Férfiak esetében egy átlagos edzettségű férfi 12-16 kg-mal, átlagnál edzettebb, erősebb pedig 20 kg-mal vághat bele a tréningbe.

Gondoltad volna, hogy már a Szovjetúnióban számos erőemelő használta, és a katonságban, illetve a különféle rendvédelmi szerveknél pedig egy speciális erőnléti edzésprogramot is építettek rá?

Véleményük szerint a Kettlebell-edzés:

Az egyik leghatékonyabb eszköz az erő növelésére, és új korszak az emberi erőpotenciál növelésében.

Biztosan te is elgondolkodtál már azon, hogy vajon mit is tudhat ez a végtelen egyszerű sporteszköz Szovjet tudósok számos vizsgálatot végeztek az elmúlt évszázadban a Kettlebellel végzett edzések hatékonyságára vonatkozóan. Arra a megállapításra jutottak, hogy ezzel az egyszerű eszközzel kiválóan fejleszthető az erő-, az erő-állóképesség, mindemellett a gyorsaság és a koordináció.

Nagyon jó hatással van a szívre is, mert az általuk vizsgált, Kettlebellt évek óta rendszeresen használó sportolók vérnyomása, nyugalmi pulzusa is csökkent az idő múlásával. Ha megfelelően használják, akkor nagyon biztonságos módszer, ugyanis kevesebb sérülés jelentkezett azon sportolók körében, akik Kettlebellel edzettek.

Végül de nem utolsó sorban a testkompozícióra is jó hatással van, mivel alacsonyabb testzsír arányt jegyeztek ezen sportolók körében.

Ha te is szeretnéd kipróbálni ezt a hatékony eszközt, ne feledd, azt csak megfelelő végzettséggel és tapasztalattal rendelkező oktatóval érdemes!