Rendellenes légzésminták

Hallottál már arról, hogy a légzésed is lehet diszfunkcionális, vagy rendellenes? Ezen belül a leggyakoribb típus, amikor egyszerűen túl sok levegőt lélegzünk be. A szakemberek ezt hiperventillációs szindrómának nevezik, mai cikkünkben erről lesz szó.

Egyre több kutatás szól a helyes légzés fontosságáról, arról hogy a mindennapos légzési szokásaink sokkal nagyobb jelentőséggel bírnak, mint azt korábban hittük.

Gondoltad volna, hogy bizonyos környezeti tényezők, az életmódbeli szokásaid vagy akár a genetikád is hozzájárulhat a krónikus túllégzéshez?

A szakemberek 8 olyan tényezőt azonosítottak, amelyek mindenképpen befolyásolják a légzési szokásaidat. Ezek közül az első az étrendSajnos a túlevés egyre gyakoribb probléma a fejlett országokban. A túl sok étel, a sok feldolgozott élelmiszer fokozza a légzési volument, ami kedvezőtlen folyamatokat indít be a szervezetben. Ide tartozik a beszéd is, ennek hatására is túllégzés alakul ki.

De a mai kor emberére jellemző a helytelen testtartás is, ami negatívan hat a rekeszizomra, ezáltal rontva a légzés minőségét.

Ebben a rohanó, teljesítménykényszeres világban egyre több ember szorong, vagy szenved pánikbetegségben. Ezek mind hatással vannak a légzésre, és sajnos egyik táplálja a másikat. Aki napi szinten stresszel, vagyis állandóan alarm funkcióban működik, óhatatlan, hogy a mellkas felső részébe lélegzik, ezáltal túllégzővé válik.

Az ülő életmód, a túlfűtött lakások, valamint az a téves elképzelés, miszerint a nagy légzés jót tesz a szervezetnek, mind-mind olyan tényezők, amik hozzájárulnak a rossz légzésminták kialakulásához.

Ha a fentiek közül több dolog is jellemző rád, akkor valószínűleg te is rosszul lélegzel. Ahhoz azonban, hogy hosszú távon egészséges maradj, nem elég az étkezésre, vagy edzésre odafigyelned. Az első és legfontosabb dolog a légzésed, azaz a tested oxigén ellátottságának rendbetétele.