Itt van az ősz

Amint beköszönt az ősz, az ember a megszokottnál kicsit levertebb, erőtlenebb lesz. Elmúltak az aktívabb és naposabb hetek, minden visszatér a megszokott ritmusába. De fel a fejjel, a mozgás és az alábbi néhány tipp ezen az időszakon is átsegít majd.

Jó tisztában lenni vele, hogy a nappalok rövidülésével az ember fizikai aktivitás iránti igénye teljesen természetes módon, de jellemzően csökken. Kicsit nehezebb felkelni, mint egy verőfényes nyári reggelen, amikor az embert szinte kiveti magából az ágy. Ennek a folyamatnak a hátterében nincs semmi rendkívüli, a magyarázat az évszakok változása. Az ősz beköszöntével csökken a napfény mennyisége, ez pedig kihat az idegrendszerünkre is.

Szóval ne legyél elkeseredve, ha kissé szomorkásabb, kedvetlenebb vagy. Lehet, hogy az edzés, a mozgás sem dob fel annyira, ha egyáltalán sikerül rávenni magad.

Lendülj túl az első néhány nehezebb napon, tervezd meg az őszi aktivitás naptáradat. Gondolj arra, hogy mennyivel jobban fog esni egy kis kocogás a friss levegőn, mint a forró aszfalton küzdeni a kilométerekkel.

Amivel számolni kell, az a fokozott energiaigény. A hideg idő beálltával az ember jobban kívánja a laktatóbb ételeket, hiszen a fokozott hőtermelés növelheti az energiaszükségletet. De ne feledd, ezt jól lehet kompenzálni a rendszeresen végzett szabadtéri edzésekkel.

Ha pedig biztosra akarsz menni, kikérheted dietetikus szakember tanácsát is. Erre az időszakra jellemző felső légúti megbetegedések, fel- és megfázások sokak számára ismerősek lehetnek.

Ha azonban időben felkészíted a szervezeted az évszakváltásra, ezek a betegségek jó eséllyel megelőzhetőek.

Kiegyensúlyozott és változatos táplálkozással, jól megválasztott és dozírozott étrend-kiegészítőkkel, gyógynövényekkel, és nem utolsó sorban megfelelő mennyiségű és minőségű alvással sokat tehetsz az egészséged érdekében az elkövetkező hónapokban is.