Talptorna gyakorlatok

A mai kor embere egyre ritkábban jár mezítláb, egyre kevésbé használja a lábfej izmait, amiből az idő előrehaladtával számos ortopédiai probléma származik. Ebben a cikkben azonban adunk néhány hasznos gyakorlatot a lábfejed, a talpizmaidnak karbantartására.

  • Felváltva emeld fel a lábujjaidat és sarkaidat a talajtól. Gördítsd a lábaidat előre és hátra.
  • Próbáld meg a talpakat a talajon tartva a lábujjaidat jó erősen behajlítani, majd ellazítani és nyújtva visszafeszíteni.
  • Emeld el a láb elülső részén lévő zsírpárnás részt a talajról, majd a levegőben megtartva fordítsd a talpaidat egymás felé és kifelé is.
  • Talpaidat tartsd meg a talajon, majd távolítsd a lábujjaidat. A nagylábujjakat egymás felé, a kisujjakat kifelé.
  • Talpaidat a talajon tartva póróbáld meg a sarkaid felé húzni a lábujjak tövét, ezáltal növelni a láb boltozatát.
  • Nyomd le erősen a nagylábujj tövénél lévő talppárnát a talajra anélkül, hogy felemelkedne a lábad külső széle vagy a sarkaid.
  • Végezz bokakörzést kifelé és befelé irányban is.
  • Emeld fel a talpaidat úgy, hogy a sarkak a talajon maradnak. Végezz az ablatörlőhöz hasonló oldalirányú mozgást bokából.
  • Végezz lábujjhegyre emelkedést.
    Forrás: 123rf.com
  • Állj fel, majd járj néhány kört lábujjhegyen, sarokállásban, külső és belső talpélen is.
  • Vegyél elő egy kis méretű törölközőt, próbáld meg a lábujjaid segítségével összegyűrni.
  • Ülő helyzetben emelj fel az egyik lábaddal egy földre helyezett ceruzát, majd vedd át a másik lábad ujjaival.
  • Próbálj meg a lábujjaid segítségével papírra rajzolni.
  • Járj minél többet egyenetlen talajon (tüskés félgömbök, masszázs szőnyeg, diszbalansz eszközök, kavics, homok, fű)
  • Állj fel és sétálj a lábujjaiddal megmarkolt golyóval.

Végezd a gyakorlatokat heti rendszerességgel, meglátod, a lábaid meghálálják.