A futótechnika javítása

Futótechnika? Bizonyára most azt gondold, ez annyit jelent, hogy az egyik lábadat kell a másik után tenni. Részben igazad van, de javaslom, hogy olvass tovább!

Ha megtörtént az elhatározás, hogy futni kezdj, s már mögötted van néhány heti, akár hónapnyi gyakorlás és belefektetett munka, akkor érdemes szintet lépned. Nem arra gondolok, hogy rögtön benevezz a közelgő félmaratonra. Javaslom, először érdemes lenne megvizsgálni a futóstílusodat. Ennek több oka is van!

 Ahogyan nincs két egyforma ember, úgy nincs két egyforma futóstílus sem.A szakemberek szerint azonban létezik egy ideális futóstílus, amin érdemes dolgozni.Tekints úgy a jelenlegi futótechnikádra, mint egy folyamatban lévő munkára. Vannak dolgok, amin nem tudsz változtatni, ilyen például a testalkatod vagy a korábbi sérüléseid.

Forrás: 123RF

Azonban az erő, a hajlékonyság olyan tényezők, amelyek fejleszthetőek. Érdemes ezen elgondolkodnod.

A gyenge izmokat lehet erősíteni, a hajlékonyságot lehet fokozni. Minden azon múlik, hogy te mit akarsz elérni a futással, és mennyi időt vagy hajlandó a technikád csiszolására fordítani.Mit nyerhetsz a jó technikával? Lássuk!

Forrás: 123RF

 Hatékonyság

Ha jó a technikád, akkor optimálisan veszed igénybe a vázrendszeredet, és ekkor minimális az energiaveszteséged is.

Sérülések elkerülése

Tudnod kell, hogy a sérülések többsége túlterhelésből adódik, ezért ha van valamilyen technikai hibád, akkor azt több ezerszer ismétled meg egy edzés során. A helyes

Motiváció

A helyes mozgásforma segít fenntartani a motivációdat, hiszen jobb futóstílussal, gazdaságosabb lesz a futásod. Másként megfogalmazva jobb lehet a fogyasztásod, hosszabb távokra lehetsz képes rövidebb idő alatt.