7 ok, hogy futni kezdj

Tedd fel a kérdést akár élsportolónak, akár hobbifutónak, mindenki mást fog rá válaszolni. Te miért futsz?

via GIPHY

Íme az érvek:

1. Könnyen beilleszthető a napirendbe

A futás egyszerű, mindenki számára elérhető. Nem vagy helyhez, időponthoz kötve. Mehetsz egyedül, vagy barátokkal, zenével vagy zene nélkül. Legyen egy pár edzőcipőd, innentől bárhol, bármikor edzhetsz. Vess egy pillantást a naptáradra, keress heti 2-3 alkalmat, amikor végre offline-ba kapcsolhatsz.

2. Segít formásodni

A futás az egyik legjobb állóképességi edzés, hiszen minden lépésnél a saját testsúlyodat kell megmozgatnod. Iktasd be heti redszerességgel, tölts le egy online edzésnaplót, számold ki az így elégetett kalóriákat. Hidd el, nagyon inspiráló!

3. Jótékony hatású az agyműködésreA rendszeres edzéssel javulni fog a logikus gondolkodásod, fejlődik a szóbeli megértés. Micsoda egyszerű eszköz a monoton tanulást feldobni egy kis agyfelpörgető kocogással!

4. Önbizalmat építA rendszeres futással elért fejlődés könnyen mérhető, olyan sikerélményt ad, amit Te magad értél el. Ezáltal javítja az önértékelésed, a testképed és önbizalmad. Fuss bátran! A megtett táv a te sikered, felejtsd el az önkritikát!

5. Védi a szívet, csontozatot építMár fiatalkorban törődj a szív-és érrendszereddel, megéri minden megtett kilométer! A futás előnyösen befolyásolja a nyugalmi pulzust, vérnyomást, testzsírarányt. Nem mellesleg hozzájárul a csontozat erősödéséhez.

6. Javítja a hangulatotA futás az egyik legjobb módja a stresszlevezetésnek. Fárasztó a tanulás? Magad alatt vagy? Vedd fel a cipőd, hívd el a barátod. Észre sem veszed, máris enyhül a szorongásod, másként viszonyulsz majd a problémákhoz.

7. Fiatalon tartKutatások szerint a rendszeres edzés meghosszabbítja a várható élettartamot. A futással javul az anyagcseréd, szebb lesz a bőröd. Méregteleníti a szervezeted, javítja a testkompozíciódat. Kell ennél több?

Egészségesebb, formásabb, okosabb, boldogabb lehetsz. Mire vársz?

A folytatásban: Kifogások sora