Padlógázzal a benzingőzben, megalkuvások nélkül - INTERJÚ

Interjú Keszthelyi Vivien háromszoros túraautó bajnokkal, aki a férfiak által uralt világban is remekül érvényesül. A magyar pilótahölggyel egyre több dokumentumfilmben lehet találkozni, most a WONDER WOMAN: Shaping for future kerül a középpontba, de Vivien a jövőjéről is elárul izgalmas dolgokat. Öveket becsatolni...

Hamarosan megjelenik a WONDER WOMAN: Shaping for future című dokumentumfilm-sorozat, amelynek egyik részében te is szerepelsz. Mi inspirált téged arra, hogy elfogadd ezt a felkérést?

Már az elején, amikor az Audi Sport versenyakadémiára kerültem, kiemelt figyelemmel kísértek. Rengeteg fotó, illetve archivált filmanyag készült rólam, mivel nagyon ritkának számít, hogy ebben a férfiak által uralt sportágban egy nő megállja a helyét. Ebből kifolyólag több német, angol és amerikai dokumentumfilmben is szerepeltem nemrégiben.

A Formula kategória nők számára is rendkívül nehéz kihívást jelent, talán éppen ezért vagyok jelenleg egyedül az F3, F2, F1 kategóriákban. Rajtam kívül nincs más nő ezekben a szériákban. Ezt a filmet 2018 végén kezdték el velem forgatni, így végig követték, ahogyan 2019 elején Ázsiában a világ első női pilótájaként az F3-as sorozatban megkezdtem formaautós pályafutásomat.

Amit akkor még nem sejtettünk, de azóta már tudjuk, hogy a legeredményesebb magyar autóversenyzőként végeztem, hiszen a legtöbb pontot szereztem első szezonok tekintetében a kategóriában, összesen 13-at.

Látszólag 6 teljesen különböző nő életét egy-egy epizódon keresztül mutatja be ez az alkotás. Mi az, ami mégis összeköti a lazachalászt a Boeing pilótával, a Grammy-díjra jelölt karmestert az autóversenyzővel?

Rendkívüli kitartás kell mindegyik férfiak által uralt szakmához, rengeteg megpróbáltatással jár a világ legjobbjai között lenni.

Ez a mindennapokra ugyanúgy igaz, ahogyan a versenypályára. Ezért tulajdonképpen nincsenek különbségek a minket érő folyamatos, de különböző megpróbáltatások között.

Ha mégis, akkor a férfiak között vívott sport tényét, és a szűnni nem akaró médiafigyelmet mondanám, ami miatt intenzívebbek, stresszesebbek a mindennapjaim, mint például egy Boeing pilóta vagy egy Grammy-díjas karmester élete. Abban azonban biztos vagyok, hogy óriási kihívás egy nő számára ezekben a szakmákban megállni a helyét.

Olyan foglalkozásokat űztök, ahol a vezető beosztásban dolgozók kevesebb, mint 15%-a nő. Szerinted mi lehet az oka ennek, és mi kell ahhoz, hogy ez a szám emelkedjen?

Elképesztő szorgalom, hit, rátermettség és kitartóerő    

Abban biztos vagyok, hogy több nő bírja jobban, mint férfi. Pályafutásom során, szinte csak férfiakkal versenyezve, ezt láttam, látom a mai napig.

Az ok talán pont abból fakad, hogy egy nőnek minden nap folyamatosan meg kell küzdenie az előítéletekkel az élet minden területén.

Lehet már tudni valamit a jövődről? Hol folytatod a versenyzést?

A jövőmmel kapcsolatban kicsit bővebb magyarázattal tartozom, sokan nem tudják, de a nemzetközi Formula kategóriában is a magyar színekben indulok. Így a tavaly megalakult HUMDA (Magyar Autó-Motor Sport Fejlesztési Ügynökség) irányítása alá tartozom.

Az ő döntésük alapján várom a folytatást. A hazámat képviselő autóversenyzőként nem is tehetek másként. Tulajdonképpen a Humda támogatástól függ az autósport a magyar pilóták számára. A kijelölt lépcsőfokokat betartottam, de más lehetőségeim voltak, mint a külföldi versenyzők többségének, mivel magyar pilótaként - anyagi lehetőségek hiányában - jóval kevesebb tapasztalatot szerezhettem, mint ők.

Ennek ellenére lényegesen nagyobb terhet pakoltam a vállaimra, és tudatosan, ütemezetten és megtervezve haladtam egy szakmailag felépített úton.

Ennek köszönhetően jövőre már az autósportban legmagasabban jegyzett Forma-1 kategória közvetlen előszobájának hívott Forma-2 sorozatban van lehetőségem indulni.

 Szabó Gábor