Ember a sisak mögött: Mr. Chili

Minden évben 20 kivételes kvalitással rendelkező autóversenyző körül forog az autósport királykategóriájának világa, és már a szezon elején mindent tudunk a járművekről, futamokról, ám annál kevesebbet a pilótákról magánemberként. Itt az ideje, hogy így is ismerkedjünk velük.

Sok tehetségre mondjuk, hogy a versenyzés a vérében van, azonban az alábbi spanyol pilóta tényleg ilyen. A huszonhét éves Carlos Sainz Vázquez de Castro, vagyis Carlos Sainz Jr. rali-világbajnok édesapja után, szintén az autósport világának őrületében él, és jelenleg a Ferrari kötelékében szerepel a Forma-1-ben.

 De hogyan jutott el idáig? 

Amikor két éves voltam, az apám egyfolytában versenyzett. Egyszer, amikor hazajött, meglátott, hogy egy kis elemes gokarttal, éppen fánkokat rajzoltam a teraszon, csúsztattam keresztbe. "KI A FENE TANÍTOTT ERRE?" - kérdezte, de valójában senki, magamtól jöttem rá, és nagyon szórakoztató volt, szóval a versenyzés a véremben van

- mesélte, miközben bevallotta: sokszor gyerekkorában csak azért akarták legyőzni, mert úgy vélték, hogyha egy világbajnok autóversenyző fiát megverik, akkor ők kiváló pilóták.

Miután édesapja kategóriájának egyik legjobbja, adott lett volna, hogy ő is itt köt ki, ám nem így lett. A száguldó cirkusz szerelmesévé vált , majd példaképe, kétszeres F1-es világbajnok honfitársa után ő is az autósportok királykategóriájában végezte.

Kilenc éves voltam, amikor Fernando Alonso berobbant a köztudatba. Akkor kezdtem el nézni a Forma–1-et. Amikor pedig láttam Fernandót győzni, tudtam, hogy én is ezt akarom - vallotta be 2015-ös debütálásakor.

Érdekesség, hogy akkori csapattársával, Max Verstappennel együtt minden idők legfiatalabb F1-es párosát alkották: kettejük életkora csupán harmincnyolc év volt. 

Ha már a spanyoloknál tartunk fontos megemlíteni, hogy kilenc évesen szintén egy hispán nemzetiségű hölgy, María de Villota kezei alatt kezdte el tanulni a formaautózás alapjait.

Sosem fogom elfelejteni azt a napot, mikor először vezettem együléses versenyautót. Megmutatta nekem a megfelelő íveket és elmagyarázta a hajtű-technikát. Nagyon türelmes és nagyon kedves volt. Mariának mindig mosoly volt az arcán és nagyon pozitív volt a hozzáállása

- emlékezett vissza egy podcast során 2013-ban elhunyt instruktorára, aki egy 2012-es súlyos kimenetelű formaautós tesztbaleset szövődményének következtében hunyt el.

 

Miután nagyon közel állt hozzá, ezért a María de Villota védjegyévé vált csillag szimbólum, az ő versenysisakján szintén szerepel és 2016 júniusa óta a Legado María de Villota nagykövete is. objektum

Az égitest azonban nem az egyetlen jelkép, ami a bukóján szerepel: a becenevévé vált chili is megtalálható rajta. Hogy honnan ez a név?

A fiatal Carlos Sainz angol nyelvű iskolába járt, ahol Charlie-nak hívták, ám egy átmulatott este után,  Chilinek hívták,majd rajta maradt ez az elnevezés. Habár utálja ezt a fajta fűszert, sokan mégis így nevezik, sőt szülinapjára csapatától rendszerint ilyen formájú tortát is kap. 

További érdekesség, hogy egy régebbi interjújában bevallotta, hogy csak a zuhany alatt szokott énekelni, ám McLarenes pályafutása alatt, a 2019-es Brit Nagydíjon elért remek időmérője után mégis megcsillogtatta nem létező ének tudását, és rázendített kedvenc dalára, a Smooth Operator-re.

Onnantól kezdve minden jól sikerült eredmény után felemlegeti ezt a szerzeményt. 

A brit alakulatnál persze nem csak ezzel szerzett magának feledhetetlen emlékeket, hanem egyik legjobb barátját is ott ismerte meg Lando Norris személyében. A két csapattárs gyermeteg viselkedésével rögtön egymásra talált, és kialakult köztük a „brománc".

Ennek rajongóik nevet is adtak: minden egyes megható, cuki, aranyos és vicces pillanat, ami a két pilótától együtt született, az a száguldó cirkuszban CarLando jelenségnek számít.

Carlos Sainz tehát mindenképp színes egyénisége a Forma-1-nek, és kétség kívül rendkívül tehetséges pilótája is, aki jelenleg a Ferrari színeiben tündököl.

Habár csak idén csatlakozott az együtteshez, a ritmust nagyon gyorsan felvette és márkatársával Charles Leclerc -kel olyannyira fej-fej mellet haladnak, hogy az olasz istállónak idén először nincs is első számú pilótája.

Kijelenthető tehát, hogy a spanyol jelenleg valóban az álmait éli.