Finn győzelem Isztambulban, fordult a világbajnoki kocka

Ahogy tavaly, úgy idén is a gumikopás volt a legfontosabb tényező a török asztfaltcsíkon. Valtteri Bottas gond nélkül hozta a kötelező győzelmet, míg Max Verstappen viccesen megemlítette, hogy a verseny legnehezebb feladata az volt, hogy ne aludjon el. De mi történt?

Rég nyertem legutóbb, de még mindig nagyon jó érzés! Életem egyik legjobb futama volt. Nehéz volt kiválasztani a jó stratégiát, azt, hogy mikor álljunk ki, melyik gumik tegyük fel. De szerencsére minden jól alakult, és ennek is örülök

- nyilatkozta a 77-es számú finn versenyző sikerét követően, ám vele ellentétben márkatársa már nem így vélekedik a futam közben történt boxkiállásról. 

Úgy érzem, a pályán kellett volna maradnom. Az ösztönöm azt súgta, hogy kint kell maradnom, és hallgatnom kellett volna az ösztöneimre. Frusztrál, hogy nem tettem. De csapatjátékosként dolgoztam. A legjobbat hoztam ki a rendelkezésre álló eszközeimből

- közölte Lewis Hamilton a leintést követően, utalva az ötvenedik körben történt kerékcseréjére, mely miatt a harmadikról az ötödik helyre esett vissza. 

A szabályok értelmében egy esősnek nyilvánított futamon nem kötelező a pilótáknak kiállni a boxba gumicserére. A versenyt ilyen esetben végigvihetik azon a keveréken is, amelyen elrajtoltak. Ennek köszönhető az, hogy a hétszeres világbajnok sokáig vitatkozott a kiállás ellen csapatával rádión keresztül, de végül beadta a derekát.

A gumik egészen ijesztően festettek. A kieséssel minden pontot elbuksz, amely katasztrófa lett volna. Emellett Pérez és Leclerc mindenképpen megelőzi, ha kint maradunk. Ez nem működött volna

- reagált Toto Wollf arra, hogy miért is hívták ki Lewis Hamiltont, majd bevallotta: ha a versenyzőjük az első jelzés alkalmával kiáll a kerékcseréjükre, akkor jobb helyzetben lettek volna, de azért meg is védte őt.

Az autóban ő még mindig jónak érezte a helyzetet, de közben másfél másodpercet veszített körönként, és ezzel amúgy is elvesztette volna a pozícióját. Másfelől mindig frusztráló, amikor azt látja az ember, hogy olyan autók kerülnek elé, akik meg sem előzték a pályán. 

Amit ők nem mertek bevállalni, azt végül Esteban Ocon és az Alpine meglépte: a futam 58 körét ugyanazon az átmeneti esőgumin tették meg, amin rajtoltak, így végül tizedikként beérve, pontot is szereztek a számukra kaotikussá vált vasárnapon.

Vállaltuk ezt a kockázatot a futamon, és végül kifizetődött

- nyilatkozta megkönnyebbülve a 31-es rajtszámú pilóta, mivel az autóján a gumik szerkezeti szétesés határán voltak már a legvégén. 

Míg ő így boldogan hagyhatja hátra Isztambult, addig csapattársa, Fernando Alonso kicsit sem örülhet. Versenye már a rajtnál eldőlt, miután Pierre Gasly-val összeütközött az első kanyarban, majd ezt követően visszaesett a mezőny második felébe, ahol ő ment neki Mick Schumachernek, így bezsebelve egy öt másodperces büntetést. Késői megmozdulás volt. Összeértünk, és sajnos megpördült. Büntetést kaptam, de el is fogadom. Bocsánatot kérek tőle, amiért ütköztünk

- tartott bűnbocsánatot a spanyol, de azért hozzátette:

Mindez csak azért történt, mert a tizennegyedik helyen voltam. Nem ott kellett volna lennem... - utalt a francia versenytársával történt első kanyaros incidensre. 

Volt egy kontakt valóban, de meg is kaptam a büntetésem

- reagált Pierre Gasly is, aki szintén jelezte: utólag azért majd megnézi a felvételeket, hogy mennyire jogos az a szankció, amit a futam alatt kapott.

Míg ők bosszankodhatnak, addig Carlos Sainz kifejezetten örülhet a vasárnapi teljesítményének, hiszen a tizenkilencedik helyről rajtolva, tizenegy helyet javítva végül nyolcadikként intette le a kockás zászló.

Nem kérdés az sem, hogy ezáltal ő lett a Török Nagydíj előzés királya, mellyel ki is érdemelte a nap versenyzője címet a rajongóktól. 

Nem ő az egyetlen, aki elégedetten dőlhet hátra a következő futamig, hiszen Max Verstappen és a Red Bull is megtette, amit megkövetelt a haza: a Mercedes egy korábbi erőpályáján közvetlenül ott voltak Valtteri Bottas mögött, így a második helyen zárva a hétvégét. Ezzel a holland fordított a tabella állásán, és hat pontra növelte előnyét a világbajnokságban Lewis Hamilton ellen. 

Nagyon jó, hogy az élre álltunk, de muszáj lesz gyorsulnunk, mert a hat pont semmi. Azt kívánom, bárcsak gyorsabb lennék kicsit úgy összességében, mert így nehéz lesz

- közölte a sajtóval a versenyt követően jelezve a nagyérdeműnek: továbbra is teljesen nyitott az idei bajnoki viadal.

Török Nagydíj 2021 végeredmény (TOP3):

  1. Valtteri Bottas
  2. Max Verstappen
  3. Sergio Perez

Egyéni világbajnokság állása:

  1. Max Verstappen (262,5pt)
  2. Lewis Hamilton (256,5pt)
  3. Valtteri Bottas (177pt)

Konstruktőri pontverseny állása:

  1. Mercedes (433,5pt)
  2. Red Bull (397,5pt)
  3. McLaren (240pt)