Hogyan tedd rutinná a futást?

Ha a futást sikerül rutinszerűvé tenned, akkor már nem gondolkodsz rajta, csak csinálod. De hogyan válhat ez valódi szokássá?

 

 

Először azt kell eldöntened, hogy neked melyik az a napszak, amikor a mozgás könnyen beilleszthető a napirendedbe. Egyébként is korán kelsz? Lehet, célszerű már az iskola, a tanulás előtt cipőbe bújnod. Ha ez túl nagy áldozat, akkor gondold át, van-e lyukasórád, hosszabb ebédszüneted, amikor megoldható az edzés. Vagy a napi feladatok elvégzése után összebeszéltek a barátokkal, és találtok egy újabb kapcsolódási pontot. Fontos tudni azt is, hogy mit akarsz elérni a futással. Fogyni szeretnél, vagy csökkenteni a mindennapi stresszt, szorongást? Kicsit offline üzemmódba kapcsolni?  

Mérföldkövek a rutinhoz

Forrás: Photographer: Markus GannHttp://Www.Begann.De

Tűzz ki egy célt!

Fogalmazd meg, és rendelj hozzá határidőt. Például szeretnél öt kilót lefogyni a nyár elejére. Esetleg beneveznél az őszi félmaratonra a barátaiddal? Vagy csak arra vágysz, hogy heti háromszor 45 percre ne lehessen elérni telefonon, ne írjanak rád chaten?

Tervezd meg!

Írd be a naptáradba. Egyeztess a szüleiddel/barátaiddal, hogy támogassanak ebben. A beírt időpontokat tekintsd szentnek. Oda más program nem kerülhet.

Használd ki a holtidőket!

Reggel nincs órád? Elpiszmogsz a nap eleji készülődéssel? Iktass be ilyenkorra egy edzést. A családban egyébként is te vagy felelős a kutyasétáltatásért? Kösd össze a kellemeset a hasznossal. Az ebédidő is remek alkalom egy 30 perces futásra, utána garantáltan hatékonyabb leszel a délutáni órákban.

Készítsd elő!

Ha reggel futsz, este már készítsd ki a ruhád, töltsd fel a telefonod, legyen otthon egy banán vagy energiaszelet. Ha az edzés napközben fér bele, pakold össze a táskád, ne hagyd otthon a cipődet, törölköződet. Mindig állj készen egy jó kis mozgásra.

Tedd változatossá!

Változtasd időnként a távot, a helyszínt, vagy akár a tempót. Futhatsz egyenletesen vagy iramjátékkal, síkon vagy emelkedőn, utcán vagy erdőben. Tölts le új zenéket, egyszer mozogj egyedül, máskor társakkal. Légy nyitott az újra, így nem érzed majd monotonnak, unalmasnak az edzéseket.

Legyen fontos!

Ha eltervezted, beírtad a naptáradba, akkor csináld is meg! Azért, mert kicsit eleredt az eső, ne maradj otthon. Lemondta a futótársad? Sebaj, te azért is pipáld ki. Mindenkinek vannak feladatai, kötelezettségei, de a te futásod is legyen fontos tevékenység!